Zoals
u misschien duidelijk is geworden door naar de pagina over
mezelf te surfen, heb ik
psychologie gestudeerd en een aantal jaren gewerkt als klinisch
psycholoog/psychotherapeut. In verband met dat werk en mijn studie
daaraan voorafgaande heb ik natuurlijk het één en ander
moeten schrijven, uit academische plichtbetrachting: rapporten,
scripties en andere werkstukken (b.v. Religie en Topervaring (+
'74); een humanistisch-psychologische studie: is zoekgeraakt).
Vermeldenswaard is dat ik afstudeerde op een werkstuk dat ik schreef
samen met medestudenten. Het handelde over een onderzoek waarin echtparentherapie
op leertheoretische grondslag werd vergeleken met echtparen
therapie op systeemtheoretische grondslag ('78). Interessant
was een indeling volgens de communicatie-theorie waarin gewerkt
werkt met een driedeling in symmetrisch, complementair en parallel
communiceren (gelijkwaardig, aanvullend en in overleg, weergegeven met
de symbolen o-o,II en X). Dit kan dan duidelijk of onduidelijk
gebeuren. Vooral dat duidelijk zijn is een thema dat me theoretisch
veel verder heeft gedreven dan ik oorspronkelijk had gedacht. Maar zo
is het ongeveer begonnen met mijn schrijverij. Voor
De Orde schreef ik het e-boek De
Andere Regels (1997)
onder het pseudoniem van T.H.E. Servant. Het is
een aanpassing van de yogafilosofie waarin ik voortborduur op een
eerder door mij geschreven boek: De Spiegel van de Tijd (verschenen '93 in eigen beheer 'Aadhar
Enschede' ISBN 90-70986-96-5). In dat boek bespreek ik mijn
wetenschappelijke en spirituele zoektocht naar de waarheid van de
moderne tijd (voor een idee van een paragraaf uit dat boek, ga naar de renown ego's pagina, waar ik het ego als een
tijd-organizer presenteer). De
Andere Regels schreef
ik in reactie op recente literatuur ('97) voor vrouwen die willen weten
hoe ze een man aan de haak moeten slaan. Ik ergerde me enerzijds aan de
slechte kwaliteit van die psychologie en vond het anderzijds een
uitdaging om een serieus antwoord te formuleren waar mensen (m.n.
mannen) echt wat mee opschieten. Ik putte daarbij veel inspiratie uit
een door mij geschreven studie als toegewijde van Heer Krishna (ik als Anand Aadhar Prabhu, zie verder: over mezelf) genaamd Krishna en de Zingende Filosoof, een studie naar de cultuur van de
Caitanya-Vaishnava's (Hare Krishna's) in Nederland. In dat boek
bespreek ik de yoga van de toewijding (Bhakti) vanuit hun standpunt met
behulp van de eerste vier hoofdstukken uit de Bhagavad Gîtâ. Voorafgaande
aan dit alles schreef ik nog meer voorbereidende literatuur, waaronder "Het 'NIET'-Paradigma" ('86) een wetenschapstheoretische korte
verhandeling over de waarde van de negatie en hoe dat via z.g.
generatieve grammatica onvermijdelijk tot een moraalleer
leidt.(aangeboden aan Prof. Hofstee in Groningen en redelijk positief
ontvangen, i.t.t. tot de receptie bij andere collega's die er weer
niets mee konden). Ook heb ik mijn allereerste aantekeningen verzameld
(losse spreuken, creatieve vondsten, indelingen, een 'ware leer', een
gebruiksaanwijzing voor een koninkrijk, etc.) toen ik pas begon met
schrijven in 1985 na het beëindigen van mijn psychotherapeutische
praktijk. Dat boek heette 'Het Gouden Zwaard' ('85). Ik droeg
het op aan een toenmalige karma-tantra-yoga vriendin ('Ria') en het
vormde mijn afscheid van de vrije sexualiteit. Slechts ikzelf en een
aantal kennissen en een enkel familielid heeft zo'n exemplaar. Deze
geschriften heb ik later herroepen omdat ze teveel zouden afleiden van
de kern van de zaak (de ziel). Voorafgaande
aan de Spiegel van de Tijd heb ik een kort verslag genaamd 'Vadertje Tijd of de Analytische Conclusie' geschreven om het probleem van de Tijd in de
moderne samenleving duidelijk te stellen. Dit ietwat emotiebeladen
belangrijke verslag waarin het prille begin van mijn kennisvorming over
het onderwerp tijd is vastgelegd, heb ik geschreven in associatie met
Professor Vroon (die er niets mee kon) en heb het later aangeboden op
een conferentie over gezondheid en ecologie in Poona, India,( najaar
1992) georganiseerd door de Rajneesh-commune (ik heb ook een
neo-sannyas-Rajneesh, geestelijke naam: Swami Anand Aadhar:
de grondvesting der gelukzaligheid die ik later weer gebruikte bij de
Hare Krishna's waar ik mezelf natuurlijk geen swami mocht noemen.
Geïnteresseerden kunnen naar mijn ego-(cult)-links-pagina surfen). Ook heb ik een exemplaar naar het
Ministerie van Binnenlandse zaken gestuurd, waar het nu nog in de
archieven van de tijdregelingen-ambtenaar moet zitten (gaf dus ook geen
respons). De grote politieke partijen (VVD, PvdA, D'66, CDA) stuurde ik
een exemplaar van De Spiegel van de Tijd. Achter dit boek uit 1992 sta
ik nu nog steeds, hoewel ik het probleem van de tijd alleen voor de
klok, op nogal persoonlijke wijze had onderzocht. Met 'De Andere
Regels' waarin deze conclusies verder zijn uitgewerkt in o.a. de vorm
van een ontwerp voor een alternatieve klok, kwam ook de kalender aan bod. Recentelijk heb ik het
Filognostisch Manifest geschreven (alleen op internet te
raadplegen): naar aanleiding van de oorlog in Servië, een behoefte
aan duidelijkheid over de (politieke) doelstellingen van De Orde en
door het lezen van " De Republiek" van Plato, heb ik er de filognosie
in uiteengezet in haar historische grondvesten als een evolutie van de
waarden der bevrijding culminerend in een vijfvoudig begrip van
reformatie of revolutie op het gebied van de volksvertegenwoordiging,
de ziel, de economie, de lokaliteit en de tijd. Ernaar
strevend mijn ideeën zoveel mogelijk op internet duidelijk te
maken heb ik een aantal artikelen geschreven voor De Orde over het onderwerp tijd (alle artikelen
gemerkt met een*). Ook interessant zijn de vele discussies in
het Webforum van De Orde, waarvan er velen door mij geschreven zijn
onder verschillende namen. Van afdrukken ben ik niet zo'n voorstander.
Ik vindt het nogal inefficiënt en destructief. Wat mij betreft kan
iedereen met een digitale t.v. de zaak op internet bekijken en/of de
bestanden lezen met een floppenlezer (zie de ontwerpen van De Orde). In het jaar
2000 ben ik begonnen met het digitaliseren en vertalen, of beter
herformuleren, van twee van de grootste klassieken van India: De van de
Mahâbhârata wel bekende Bhagavad Gîtâ (als De Bhagavad Gîtâ van Orde) en de Bhagavad Purâna. (Srîmad Bhâgavatam, 'Het Verhaal van de
Fortuinlijke' ). Beide
boeken gaan over wat Heer Krishna, de Heer van de Yoga, tijdens Zijn
leven heeft gezegd en gedaan. De Purâna is een verhaal van het
formaat van een complete bijbel (18000 verzen, twaalf boeken genaamd
canto's) terwijl de Gîtâ de basis biedt van de vedische
benadering van de yoga. De teksten worden allen geboden als een aan de
geestelijke erfopvolging getrouwe productie die wetenschappelijk de
vaishnava bron van referentie voor ieder vers geeft zodat een ieder kan
nagaan hoe deze denker dacht voor zijn leraar in contrast met wat het
was dat hijzelf zei. De bedoeling van de boeken is een meer
geïntegreerd, genietbaar en lopend verhaal te bieden, maar ook een
eveneens meer getrouwe, naar de geest van Vyâsa, versie van de
verhalen zonder verdere commentaren. Voor de studenten is er de
digitalisering van een Gîtâ- commentaar genaamd Krishna en de Zingende Filosoof over de muziek (in Midi, Real Audio en MP3)
en filosofie van de Caitanya-vaishnava's (Hare Krishna's) die ik zowel
binnen als buiten de tempels bestudeerde. Hoewel dit
Gîtâ-commentaar over de eerste vier hoofdstukken van het
boek in het Nederlands is , zijn de pagina's ook voor engelse bezoekers
interessant vanwege de muziek.Er is zelfs een Bhâgavatam Treasury die downloads biedt, afbeeldingen , de muziek pagina voor
pagina, en links. Het Bhâgavatam-project zal een aantal jaren in
beslag nemen. In het Jaar 2006 schreef ik een boek getiteld
De
Ether Bestaat!- Inleiding tot de Filognosie, waarin ik de
introductiepagina's en de synpsos van de site samenbracht in een
inleidend boek. In het jaar 2008 produceere ik twee versies van de
Bhagavad Gita in druk getiteld Een Lied van Geluk. De ene
versie is modern met alle namen vertaald naar westerse equivalenten
en het slagveld getransponeerd naar de situatie vlak voor een politiek
debat. De
klassieke versie is dezelfde als de moderne, maar dan met de namen
hersteld alsmede de situering op het slagveld. Engelse versies van dit
boek zijn medio 2010 in voorbereiding. In het jaar 2009 ben ik begonnen met
een boek voorlopig getiteld een
pamflet voor een nieuwe energiepolitiek: De Energiekwestie en
de Orde van deTijd - het paradigma voor de Nieuwe Wereldorde, maar
dat zijn voorlopig
slechts webpagina's aangezien het experimentele gedeelte meer tijd
in beslag neemt dan het schrijven van het boek. Wellicht zal het
uiteindelijke boek dat eventueel een andere titel krijgt er nooit komen
als het experimentele gedeelte geen vooruitgang laat zien. Neem ook een
kijkje bij mijn 'What's in the Cinema' bioscoopfilm besprekingen. Normale
recensenten zijn geneigd hun beschouwingen te schrijven met het oog op
wat commercieel haalbaar is of populair zou zijn. Hierdoor dacht ik dat
het gerechtvaardigd is mijn eigen (korte) commentaren te geven op wat
er in de bioscopen te zien is. Samenvattend beschikbaar
in het Engels en/of Nederlands: 'Het 'NIET'-Paradigma' ( Maart 1986) 'Vadertje Tijd: de Analytische Conclusie' (1991) De Spiegel van de Tijd (1992) : een persoonlijk relaas
over mijn 'bekering' en verlichting in de moderne tijd. Krishna en de Zingende Filosoof : een studie naar de muziek en de
filosofie van de Caitanya-Vaishnava's (1995) The Other Rules (1997) De Andere regels (1997) Filognostic Manifesto: 'Work and unemployment' (1999) Filognostisch Manifest : 'Werk en werkeloosheid' (1999) The Mirror of Time (a
part of it): Renown ego's
(1999): a time-line of ego through human history. Articles (meest in
't Engels 1999-heden): artikelen over de tijd die je nodig hebt
om ze te lezen. - Het belangrijkste
artikel (60 pagina's!) tot nu toe geschreven is het Het " Filognostisch Manifest" . Dit manifest verklaart in acht hoofdstukken wat het
betekent om te werken. Echt: politici kibbelen altijd over de definitie
van arbeid: waar moeten we ons voor inzetten? Oppositie voerend met een
andere aanspraak op de tijd moeten we leren aan te vullen, volledig te
zijn in ons historisch respekt van menselijke waarden en uit te breiden
naar de toekomst met een gepast idee van evolueren. Dus wie heeft het
recht van spreken en wat zijn onze misvattingen? Wat houdt holisme in
met kapitaalbeheer in een multigelovige werkelijkheid? En hoe onze
oplossingen toe te passen voor de problemen van representatie,
autoriteit, economie, vervoer en sociaal verkeer? Het manifest ziet
hierin vijf revoluties gaande konkluderend dat een plaats hebben hier
op deze planeet betekent dat we moeten vechten voor betrokkenheid en
vertrouwen...Doe dat van het begin af aan! Ga en lees - "De
Droom, een beetje een science fiction verhaal" Het symbool van de z.g. Cakra Tempometer
zien. Het is een uitvinding om met de tijd om te gaan waarbij de
sterrenhemel, zon, maan en aarde in één astrarium-achtige
klok worden weergegeven en ook de vormen van de kulturele tijdzijn
vertegenwoordigd. Hoe dit idee ontstond en wat voor gevolgen het zou
kunnen hebben kan men lezen in het korte verhaal De Droom. Lees en vind
links naar andere literaire impressies over het onderwerp tijd en link
uw eigen verhalen op - "Over Guru's en hun leringen". In de tweede helft van de twintigste eeuw
kreeg de Christelijkheid te maken met een nieuwe instroom van oosterse
kultuur: de guru's. Wat hebben we van ze geleerd? Zijn ze nog steeds
nodig? Waarom kwamen ze om te beginnen eigenlijk naar hier? Sommigen
zeiden geen enkele leider te volgen, anderen zeiden niets anders te
volgen. Hoe moeten we de essentie van hun leer begrijpen? Dit artikel
doet onpartijdig verslag van hun leringen, ze met elkaar vergelijkend
en konkluderend dat ze beslist een nieuw tijdbewustzijn naar het Westen
hebben gebracht.Vind de leringen en wat de persoon ermee betekent. - "Religieuze Tijd": Is de tijd de duivel der illusie die we
moeten bevechten? Is de tijdloze werkelijkheid van de gedurige ziel de
ene werkelijkheid waar we op uit zijn? Of zou tijd de verenigende
kracht en goddelijkheid zijn die ons voorbereidt op de gekwalificeerde
dualiteit van het volkomen geheel van de alomtegenwoordige God? Het
laatste benadrukkend beschrijft dit artikel hoe de verschillende
begrippen van religieuze tijd naar de Oorspronkelijke Persoon kunnen
worden begrepen en gekombineerd in een geïntegreerd concept van
wereldtijd. Dit suggereert de basis voor een wereldorde die de religies
verenigt. Praktisch stelt het een hervorming voor van zowel de
klokkentijd als de kalendertijd ook behandeld onder wetenschap op deze
site - (Engels:) Alien Frequencies and AIDS. This article stresses the importance of
being alert to the themes of the cinema that constitute analytic
material like in dreams as warning signals to -in this article- an
absence of relativity in our respect of time. The fear of alien
frequencies and the hiv-virus is discussed to an example of an s.f.
movie. - Een Nieuw Dualisme, Hebben we een vrije wil of zijn we allen
bepaald door de tijd? Dit probleem van het determinisme is een oud
thema in de filosofie en de sociale wetenschappen. Stap voor stap
verliest het sociale determinisme zijn eenzijdige dominantie. Er is
niet langer een enkele leidraad van de tijd in de moderne
multiculturele samenleving. In deze nieuwe dualiteit hebben we het
formele systeem dat op chaos uitliep en we hebben de private
subculturele optie om onze eigen 'heilige' tijden van leven te regelen.
Deze nieuwe vrijheid herformuleert het begrip sociale kontrole, dat zo
belangrijk is voor de arena waar sociale en kapitale argumenten
tegenover elkaar staan. Dit artikel wijst de weg naar een politieke
effectuering van het nieuwe tweevoudige respekt en het juiste gebruik
van deze vrijheid zonder te vervallen in vals gezag. Politiek mag de
gewenste vrijheid bekrachtigen zonder te dicteren hoe en zo doemt er
een nieuwe sociale saamhorigheid op. Vindt uw motief voor een meer
verlichte tijdpolitiek - De Essentie der Spiritualiteit Wat betreft de essentie
van de spiritualiteit is de vraag allereerst: wat is het? Is het New
Age, is het religieus, is het een sekte of is het egoîsme dat
staat voor een zelfverwerkelijking zonder mededogen? Wat definieert
spiritualiteit nu eigenlijk? Wat is dit zelf dat men zich moet
realiseren? En wanneer hebben we het over de ziel? Dit artikel herziet
het begrip van de spiritualiteit tegen het licht van oude vedische
waarden enerzijds en de moderne natuurwetenschap anderzijds. Het
konkludeert met de wens dat deze definitie naar de ware tijd, trouw aan
het celibaat, economische soberheid en vegetarisch mededogen bijdraagt
tot het belang van het brengen van meer persoonlijk geluk op de eerste
plaats en ook een breder perspectief zal bieden op een toekomstige
wereldorde.Mis de essentie niet, alles is maar niets zonder! - Tijd voor Sex. Hoe verhoudt de tijd zich tot de sex? Het is een simpele
vraag die wel wat tijd vergt om goed te beantwoorden. Dit artikel
probeert de uitgangspunten te formuleren van de moderne sexualiteit in
de werkelijkheid van onze 'Nieuwe Tijd'. Besproken wordt wat onze aard
zou zijn, dierlijk, menselijk en goddelijk, wat de aard van de sexuele
beheersing is, wat voor een stimulerend middel de moderne tijd is met
zijn vele soorten en motieven van sex. Moderne sex als een middel voor
kontrole en verandering past zichzelf aan aan de heersende kultuur en
de manier waarop men met de tijd omgaat. Er wordt gepleit voor het
aanvaarden van deze volledige werkelijkheid van verandering en groei
van individuen in het licht van een Nieuwe Tijd en een Nieuwe Wereld
die niet gebaseerd is op repressie en ontkenning zoals met neurotische,
onbewuste en materialistische sex. Tijd voor de liefde, liefde voor de
tijd? - Over waarom het jaar 2000 moet worden geteld
als 2753 Hoe is onze tijd
begonnen? In feite begint onze geschiedenis op het punt waar we de tijd
beginnen te tellen. Dat is het systeem dat ons gemaakt heeft en daartoe
zegt de psychologie ons in kontakt te staan met volledige van die
geschiedenis. Verdringing moet de prijs betalen van het herhalen van de
geschiedenis. Niet verdringen betekent dat we zijn geplaatst voor de
waarheid van waarom en wat we niet respekteerden maar eigenlijk wel
moeten. Deze pagina's bieden helder inzicht in de materie van onze
kalenderpolitiek en jaartelling. Ze stellen simpelweg samenvattend dat
deze oorspronkelijk romeinse maankalender die op het ogenblik de wereld
regeert 753 jaar v.Chr. begon. De christelijke jaartelling die we nu
hebben dient het doel van het gezonde menselijk verstand ondanks...,
maar zal er, dit eenmaal bereikt hebbend, herstel zijn?Ontdek waarom
dat nog niet zo is en hoe we niettemin alsnog deze oorspronkelijke
telling moeten respekteren. - Zon, maan en de Nieuwe Wereldorde. Naast de pragmatisch-politieke klokkentijd
zijn er verschillende kalenders op de planeet die grofweg te verdelen
zijn in zon- en maankalenders. Hoewel deze verschillen een kwestie van
overtuiging betreffen welke niet politiek moet worden opgelegd of
veranderd, is het niettemin van belang met de politiek van individuele
zelfverwerkelijking te denken over het ontwikkelen van een tijdorde die
kan bijdragen tot een betere wereldorde. Deze pagina's gaan over de
oppositie van het kulturele tijdrespekt. Er wordt het belang in
benadrukt van een bewuste dualistische en holistische benadering die
recht doet aan alle wettelijke, religieuze en profane claims van
tijdbeheer. De resulterende volledige kalender van orde wordt besproken
als een ideale bijdrage tot een oplossing voor het probleem van het
tijdbeheer van de Nieuwe Wereldorde. Wees voorbereid op de Nieuwe
Wereldorde, we kunnen alleen stemmen op iets dat bestaat! - (Engels) Cropcircles and the Key to the World Order. This article
takes up the challenge formed by the reality of cropcircles from an
unknown origin. After discussing the psychology of repression and
denial and an analysis of the phenomenon there is a conclusion stating
that to arrive at a mondial concept of time-management is fundamental
to the idea of a practical key to the world culture we could offer the
alien intelligences we are dealing with. Rationalisme,
pragmatisme, humanisme; hoe verhoudt dat zich, wat is de methode om op
een regering uit te komen die enerzijds stabiel is en anderzijds nog
steeds van respekt is voor de dynamiek van onze persoonlijke
ontwikkeling? Wie zou ons moeten vertegenwoordigen, wat is de toekomst
van politieke partijen en hoe moet de valsheid van welk systeem dan ook
worden bevochten op de eerste plaats? wat heeft God ermee te maken en
hoe zouden we een ieder moeten betrekken in onze maatschappelijke orde?
Al deze vragen worden beantwoord in deze open brief over waar we ons
over zouden moeten bekommeren wat betreft het regelmatige verschijnsel
van democratische verkiezingen - De Schittering, Afscheid van het Cynisme' De moderne mens kan zich
nogal verloren voelen geconfronteerd met de tegenstellingen die de
politieke partijen hem bieden en die zijn hart uiteenscheuren hem de
waanzin indrijvend met interne vormen van tegenspraak en cynisme. Wat
te beginnen met deze onverlichte democratie van het valse, niet op de
ziel geënte, ego? Het cynisme van enkele kritiek en verbittering
uit teleurstelling mist het positieve vooruitzicht. Bestaat er een
uitweg uit deze misère van altijd bedrogen uitkomen met
eenzijdig doorgedreven materiële doctrines die eventueel leiden
tot de verschrikkingen van de vier soorten van dictatuur die we
wereldwijd aantreffen? Hier wordt een wetenschappelijke herstart
verdedigd terwille van de schittering van een meer realistische,
rationele en persoonsgebonden democratie die een beter
uitgebalanceerde, goede en natuurlijke tijd biedt vrij van illusie voor
iedereen. - Mijn Strijd: Mijn
persoonlijke beleving op de grote dag der demonstratie tegen de
postmoderne deconstructiepolitiek van de Nederlandse regering zaterdag
2 Oktober 2004. Zijn we op weg naar de hel? Zeker is dat ik het
persoonlijk heb gehad met de illusies der politieke vereniging. Waar
die vereniging in feite tegen is, is tegen de waarden van de persoon,
de waarden die de persoon, die ons als mensen, werkelijk verenigen .
Dus wie is er nu eigenlijk tegen de vereniging? Laten we het duidelijk
zien, moeten we niet gewoon eerlijk zijn, trouw, willen delen en elkaar
respecteren zonder van geweld te zijn met dat politieke tegen elkaar in
gaan maar steeds? Lees en kies voor de ware vereniging! - Een Kleine Filosofie van de Vereniging. Men kan zich
verenigen in het privé met een huwelijk, in de arbeid met een
arbeidscontract, in de politiek met een politieke partij en in de geest
met een religie. Maar wat is nu eigenlijk de filosofie van al die
vereniging? Hoe zijn die verenigingen zelf weer verenigd als
één cultuur, wat weerhoudt ons en verwart ons in het ons
verenigen en is er zoiets als een algemene orde van vereniging? Of wat
is het belang van het persoonlijke tegenover het onpersoonlijke in
vereniging, over welke normen en waarden hebben we het, wat is de
theorie en wat is de praktijk? Hoe hangt het allemaal samen en hoe laat
zich dat politiek vertalen? Dit betoog biedt een korte samenhangende
visie, een filosofie van vereniging als de oplossing, voor dit complexe
probleem (ISBN 90-809832-1-7). - De Ether Bestaat! - Inleiding tot de
Filognosie. Is het relativisme, als het denken dat het absolute ontkent,
wel de oplossing voor de problemen waar de mensheid mee worstelt? Werkt
die manier van denken wel voor ons? Einstein ontwikkelde zijn theorie
van de relativiteit deels op basis van het mislukken van het leveren
van een experimenteel bewijs van de ether. Maar de ether bestaat! En
Einstein gaf dat later in 1920 ook aan in zijn nieuwe theorie van de
ether. Daarin legt hij uit dat de ether de ruimte is met bepaalde
eigenschappen. De ether is er zo dan niet enkel als een element van de
klassieke filosofie, maar is ook gewoon empirisch verifieerbaar in de
werking van de ruimte, van het krachtveld dat alle sterrenstelsels, ons
sterrenstelsel, en ook ons op de zon gerichte planetaire, aardse leven
en dus ook onze zienswijzen, beheerst. We moeten leren te denken vanuit
dat element, en ook, in relatieve zin, vanuit de orde van de tijd en de
materie die erbij hoort, als zijnde de afspiegeling van die kracht, van
dat 'iets', van dat alomvattende en alles doordringende absolute
geheel, waar de klassieke geschriften zo makkelijk God en Heer tegen
zeggen. Deze herwaardering van dit alles verbindende, culturele
kernbegrip, is essentieel voor ons cultuurbehoud en ook voor het behoud
van ons multiculturele leven op de planeet. Dit boek vormt de inleiding
tot de alomvattende liefde voor deze kennis van geest en stof, die
bestaat bij de gratie van nuchtere feiten, regulerende principes en
personen in interactie als wijzelf, en die in één woord
wordt samengevat met de term filognosie (ISBN-10 90-809832-2-5). - Pamflet voor een nieuwe energiepolitiek. De
Energiekwestie en de Orde van de Tijd - Het paradigma voor de Nieuwe
Wereldorde. Er moet een
nieuwe energiepolitiek komen, een politiek gericht op een meer duurzame
energiewinning. Daarvoor moeten we begrijpen welke vormen van duurzame
energie er bestaan: er bestaat een keuze uit een directe winning uit de
oerbron of de indirecte winning uit een bemiddelend, materieel
aanwijsbaar medium als de zon, de wind of het water. Een nieuwe
energiepolitiek levert een nieuwe manier van denken en een nieuwe
manier van omgaan met de tijd op: een ander paradigma dat niet zonder
meer wordt begrepen of ingang kan vinden. De nieuwe vindingen wat
betreft de directe winning van duurzame energie vragen om een
duidelijke formulering van die nieuwe manier van denken. Deze manier
van denken vinden we in Einstein's begrip van de relatieve ether dat
van toepassing is op deze vindingen. Het maatschappelijk succes van een
dergelijke nieuwe energiepolitiek hangt af van verschillende
overwegingen van orde wat betreft de economie, de politiek, de
wetenschap en de religie. Concluderend mag er gesproken worden van een
nieuwe, syncretische benadering in de liefde voor de kennis die een
mens tot mens maakt: de filognosie als de verzamelterm voor alle
kennisgebieden gemoeid met het nieuwe paradigma van de relatieve ether. - Ondertussen
verzamelen zich in de loop der jaren essays rond het thema de Droom.
Vanuit verschillende hoeken wordt het idee besproken wat het betekent
om geplaatst te zijn voor een systeem van geldverdienen en politieke
verdeeldheid en dan steeds in te moeten dromen tegen de propaganda die
van dat systeem uitgaat. De problemen van een dromer op weg naar zijn
zelfverwerkelijking. - De Droom. Srîmad Bhâgavatam (Bhagavad Purâna) (ongoing since 2000) : 'The
Story of the Fortunate One' Srîmad Bhâgavatam (Bhagavad
Purâna) (gaande
sedert 2000) : nederlandse versie. The Bhagavad Gîtâ of Order (2001): as close to the Sanskrit as
possible De Bhagavad Gîtâ van Orde (2001): zo getrouw aan het Sanskriet
als mogelijk. Democratische verkiezingen: een open brief naar aanleiding van het
fenomeen der democratische verkiezingen. (2002).
And also: Ik ben er op
zich niet zo voor om dingen uit te printen. Ik vindt het nogal
destructief en inefficiënt. Wat mij betreft mag iedereen met een
digitale t.v. of een floppy-lezer of een ander e-book zijn literatuur
downloaden van het internet (zie de Ontwerpen van de orde van de Tijd). Hoewel dit alles hier mijn ©
copyright is geef ik iedereen de toestemming om mijn matedriaal te
gebruiken voor privé-doeleinden. Als men er meer mee wil, stuur
dan a.u.b. een e-mail.
Writings / Geschriften
Op
deze pagina zal ik proberen duidelijk te krijgen wat in de loop der
jaren aan schrijfwerk tot stand is gekomen. Een probleem is dat ik zelf
niet meer in het bezit ben van alles wat ik heb geschreven. Dus
volledigheid zullen we maar vergeten. Ik kan wel zeggen wat het
ongeveer is geweest wat er aan mijn huidige schrijfwerk is vooraf
gegaan.
- Vadertje Tijd: de Analytische Conclusie door: Drs.
R.P.B.A. Meijer. Een verslag in 1991
uitgebracht aan P. Vroon, Professor in de experimentele psychologie,
over het Tijdsysteem. Dit verslag vormde de basis voor het boek 'De Spiegel van de Tijd' en het bouwen van deze
website. Ook werd het gepresenteerd op de 'International Conference on
Health and Spirituality' te Poona, India sept 1992.
- Werkeloosheid?
Propaganda!
- De
geboorte van de Tijd
- De Leugen en
de Val
- Een
Valse Vereniging en nu Democratie 2.0
N.B. Vergeet niet
regelmatig deze pagina te herladen om te weten of ik nog meer te bieden
heb.